Microsoft zniechęca twórców gier do projektowania kobiecych bohaterek z „przesadnymi proporcjami ciała”
Opowiedzenie swojej historii jest uniwersalną ludzką potrzebą, ale wiele osób z marginalizowanych społeczności lub rynków innych niż Stany Zjednoczone rzadko ma reprezentację w mediach, nie mówiąc już o grach, w wyniku czego niektóre z nich mogą czuć się drugorzędnymi odbiorcami naszych treści – czytamy we fragmencie komunikatu korporacji.W dalszej części artykułu znalazło się kilka porad, mających stanowić dla deweloperów swego rodzaju drogowskaz przy opracowywaniu przyszłych gier. W jednym z punktów Microsoft daje wprost do zrozumienia, że twórcy powinni zaniechać projektowania bohaterek o zbyt atrakcyjnym wyglądzie. Poniżej możecie zapoznać się z owym fragmentem.
Czy wzmacniasz jakieś negatywne stereotypy dotyczące płci?
* Czy niepotrzebnie wprowadzasz bariery związane z płcią do swojego kodu lub projektu?
* Czy tworzysz grywalne postacie kobiece, które pod względem umiejętności i zdolności dorównują swoim męskim rówieśnikom? Czy twoje postacie kobiece są wyposażone w ubrania i zbroje odpowiednie do ich zadań? Czy mają przesadne proporcje ciała?
* Jeśli historia na to pozwala, czy pokazujesz postacie męskie, które okazują pełen zakres emocji, w tym radość, smutek i wrażliwość?
Microsoft przywołuje w swoim raporcie wyniki badań, wskazujące, że gracze preferują postacie wyglądające podobnie do nich i chętniej kupują produkcje zawierające bohaterów, z którymi mogą się utożsamiać.
Zgoła inaczej na sprawę patrzy szef studia Shift Up, który w niedawnym wywiadzie podkreślił, że woli grać postaciami, które są atrakcyjniejsze od niego. W myśl tej zasady zaprojektowano Eve, bohaterkę Stellar Blade, której ciało zostało oparte na skanie 3D południowokoreańskiej modelki.
Źródło:
Kamil Kleszyk - GRY-OnLine 2024-03-27 20:29:50